Oilaviy tarbiya sharoitida o‘smirlarning ijodiy tafakkurini shakllantirish

Mualliflar

  • Saidvaliyeva Madina Fazliddinovna

Annotasiya

Maqolada oilaviy munosabatlar va tarbiya uslublarining bolalarda ijodiy tafakkurni rivojlantirishga ko‘rsatadigan ta’siri ko‘rib chiqiladi. Ijodiy qobiliyatlarni shakllantirishda oilaviy muhit, tarbiyaviy yondashuvlar hamda ota-onalar va bolalar o‘rtasidagi munosabatlar tabiati tahlil qilinadi. Oilaviy tarbiyaning turli xil uslublari – avtoritar, haddan tashqari g‘amxo‘rlik (giperg‘amxo‘rlik), hamkorlik va boshqalar, shuningdek, ularning bola xulq-atvoriga ta’siri tasvirlanadi. Hissiy yaqinlikning yetishmasligi va shafqatsiz munosabatning salbiy oqibatlari, jumladan, tajovuzkor xatti-harakatlar va ijodiy fikrlash darajasining pasayishiga alohida e’tibor qaratiladi.

Kalit so‘zlar:

ijodiy tafakkur oilaviy munosabatlar tarbiya uslublari

Muallif biografiyasi

Saidvaliyeva Madina Fazliddinovna

Oila va gender ilmiy-tadqiqot instituti doktoranti

Bibliografik manbalar

Collins W. A., Laursen B. Parent-adolescent relationships and influences. In Richard M. Lerner, Laurence Steinberg, editors. Handbook of Adolescent Psychology, 2nd Edition. New York: Wiley: 2004

Steinberg L. We know some things: Parent-Adolescent Relationships in Retrospect and Prospect. Journal of Research on Adolescence, 11 (1), pp. 1-19.

Выготский Л.С. История развития высших психических функций // Собр. соч. – Москва, 1982.

Гатанов Е.И. Развитие личности, способной к творческой саморегуляции / Е.И.Гатанов // Психологическая наука и образование. – 1998. – №1.

Ледовская Т. В. Роль семьи в развитии творческого мышления подростков // Педагогический ИМИДЖ. 2021. № 3 (52). С. 356–366 DOI: 10.32343/2409-5052-2021-15-3-356-365

Симановский А.Э. Развитие творческого мышления детей. – Ярославль: Академия развития, 1996.

Фельдштейн Д.И. Проблемы возрастной и педагогической психологии. – Москва, 1993.

Фельдштейн Д.И. Психологические особенности развития личности в подростковом возрасте // Вопросы психологии. – 1988. – Nº 6.

Цукерман Ч.А. Психология саморазвития: задача для подростков и их педагогов / Ч.А.Цукерман. – Рига: ПЦ «Эксперимент», 1997. – 276 с.

Чернецкая Н.И. Творческое мышление в системе понятий современной психологии / Состояние и перспективы развития психологии в Восточно-Сибирском регионе: материалы межрегионал. науч.-практ. конф. / Под общ. Ред. И.В. Ярославцевой. – Иркутск: Изд-во Иркут. гос. пед. ун-та, 2007. – 630 с.

Чернецкая Н.И. Творческое мышление школьников: особенности, диагностика и развитие / Н.И.Чернецкая. – Иркутск: Изд-во Иркут. гос. ун-та, 2007. – 146 c.

Чернецкая Н.И. Творческое мышление: проблемы и методы диагностики. Методическое пособие. – Ангарск: Ангарская государственная техническая академия, 2001. – 79 с.

Эльконин Д.Б. Психологические условия развивающего обучения // Обучение и развитие младших школьников. – Москва, 1970.

Nashr qilingan

Qanday qilib iqtibos keltirish kerak

Madina Fazliddinovna, S. (2025). Oilaviy tarbiya sharoitida o‘smirlarning ijodiy tafakkurini shakllantirish. Oila, Xotin-Qizlar Va Ijtimoiy Hayot Elektron Ilmiy Jurnali, 46–55. Retrieved from https://oila-ilmiy.uz/index.php/family-social-life/article/view/230

Nashr

Bo'lim

Maqolalar

Kategoriyalar