Psychological diagnostics of social adaptability of students with hearing impairments
Abstract
The article analyzes the results of a psychodiagnostic examination students on the Questionnaire of the style of self-regulation of behavior. The results of a psychodiagnostic examination of students according to the questionnaire for diagnosing general communicative tolerance were also revealed
Keywords:
adaptation students emotionReferences
Красноперова Н.А. Зрительная работоспособность у детей с нарушением слуха // Дефектология. 2000. – №1. – С. 11-16.
Цукерман И.В. Формирование коммуникативной культуры специалистов с нарушением слуха в условиях профессиональной подготовки // Материалы Международной научно-практической конференции «Актуальные проблемы современной науки». – Санкт-Петербург: Изд-во ЧУ «Невский институт языка и культуры», 2012. – С. 105-110.
Литовченко А.В. Социально-педагогические основы социальной адаптации учащихся с ограниченными возможностями. // Научные записки Тернопольского государственного педагогического университета. Серия: Педагогика. – 2002. – № 4. – С. 79-83.
Рахимова И.И. (2019). Развитие инклюзивного образования в современном мире. Интернаука, (3-1). – С. 74-75.
Mukhamedova, D., Rakhimova, I., Ziyavitdinova, G., & Kamalova, Z. (2022). The Relationship Between the Effectiveness of the Managerial Activity of an Education Manager With the Peculiarities of the Manifestation of His Communicative Potential in Uzbek System. Journal of Higher Education Theory & Practice, 22(4).

Downloads
Published
How to Cite
License
Copyright (c) 2025 Raximova Indira Igorevna, Karimova Gulnora Omonillayevna

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.